Jak podnieść moc - mam 160KM -chcę mieć ok 200KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ingraf
    Drive
    S_OCP Member
    • 2004
    • 83

    Jak podnieść moc - mam 160KM -chcę mieć ok 200KM

    Zamieszczone przez KLOCek
    Młody chłopaczek - 26lat (pierwszy dzień w pracy w nowej firmie).
    Hmmm, dziwny tekst w ustach 20 -latka

    A co do tematu to niestety kierowcy tych wielkich grzmotów jeżdżą po chamsku. Myslą że droga należy do nich.
    Octavia II 1.9TDI Classic
  • autorus
    Rider
    • 2004
    • 508

    #2
    Jak podnieść moc - mam 160KM -chcę mieć ok 200KM

    Co należy zmienić? Jest to 130PD. Ma wiruska. U kogo robić najlepiej, wirusek robiłem u Marka. Ile to może kosztować?

    Pozdrawiam

    Autorus
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
    Budowa mojego domku MURATORZE

    ----------------------------------------------------
    Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Compsporty montuja nowy walek Grundler Motorsport , trzeba by sprezareczke z ARL-a i jakies duze IC minimum tez z ARL-a albo Iveco lub jakis customowe rozwiazanie. Reszta chyba powinna starczyc.

      - walek - ???zl
      - turbo - 1000-2000zl
      - IC - 1500-2500zl
      - strojenie

      A potem nowe hamulce, czyli przejscie na 312mm bedzie dosc rozsadne.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Tymon
        RS
        • 2004
        • 2970

        #4
        Nie wem czy wałek jest konieczny, ale to są tylko moje domysły.
        Może wydajniejsze "pompki"
        Turbavka tak jak Maicroft, bądz większa i Cooler.

        Ceny j/w
        Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
        Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
        BMW serii 3... Radość z jazdy.

        Komentarz

        • Purchawa
          Admin
          S_OCP Member
          • 2004
          • 8007

          #5
          Tymon, nie ma wiekszych pompek. Mozna co najwyzej seryjne rozwiercic.

          Walek do osiagniecia 200KM, sie przyda.
          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

          STOP ECO-TERRORISM!

          Komentarz

          • Tymon
            RS
            • 2004
            • 2970

            #6
            To w takim razie "rozwiert" (o to mi chodzilo Purchawa)
            A wałek może się przydać, ale pytanie czy jest to rzecz niezbędna?

            Pozdrawiam
            Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
            Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
            BMW serii 3... Radość z jazdy.

            Komentarz

            • Purchawa
              Admin
              S_OCP Member
              • 2004
              • 8007

              #7
              Zamieszczone przez Tymon
              A wałek może się przydać, ale pytanie czy jest to rzecz niezbędna?
              Po przykladzie Ibizy Rufiego, moze sie okazac niezbedny.
              Nawet jak nie, to sie przyda bo poprawi charakterystyki.

              W sumie jak juz robic mody to po calosci.
              "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
              Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

              STOP ECO-TERRORISM!

              Komentarz

              • Tymon
                RS
                • 2004
                • 2970

                #8
                No tak :szeroki_usmiech
                Ale wiesz, że czasem ograniczeniem mogą być finanse...

                Pozdrawiam
                Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                BMW serii 3... Radość z jazdy.

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Tymon, Ale jak celujesz w 200PS i/lub wiecej plus jakies 400-420Nm bo tyle, z tego zestawu wyjdzie to trzeba brac pod uwage, ze modyfikacji mechanicznych juz troche musi byc.

                  autorus, Skontaktuj sie z Compotami, po swietach - chyba beda w pracy, albo po nowym roku, to dowiesz sie wszystko co i jak.

                  BTW. Poszukalbym jeszcze na http://leonclub.pl/forum/ duzo Leonow ma wlasnie mody w okolice 190-200KM z bazy 130KM
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Tymon
                    RS
                    • 2004
                    • 2970

                    #10
                    Nie mówie że nie....
                    Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                    Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                    BMW serii 3... Radość z jazdy.

                    Komentarz

                    • Luca
                      Rider
                      • 2004
                      • 524

                      #11
                      Najpierw dobrze powinno się dotrzeć silnik, potem robic mody dość sukcesywnie by nie mieć problemów ze sprzeglem.
                      Wszystko to co opisali koledzy + zawieszenie i proponuje wieksze turbo niz od silnika ARL. Wtedy masz moc o jaką Ci chodzi, tylko uzywać jej trzeba z rozsądkiem by tłokiem po kolanach nie dostać. :twisted: :twisted: :lol:
                      Pozdrawiam i sukcesów w modyfikacjach życzę.
                      "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                      Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                      Pionek znów gra.......

                      Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                      www.dynosoft.pl

                      Komentarz

                      • Nexus6
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 4847
                        • Volkswagen

                        #12
                        Zamieszczone przez Luca
                        Wtedy masz moc o jaką Ci chodzi, tylko uzywać jej trzeba z rozsądkiem by tłokiem po kolanach nie dostać. :twisted: :twisted: :lol:
                        poza mocą pamietaj jeszcze o trakcji :diabelski_usmiech
                        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                        Komentarz

                        • autorus
                          Rider
                          • 2004
                          • 508

                          #13
                          No tak ibiza Rufiego jest cool.
                          http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
                          Budowa mojego domku MURATORZE

                          ----------------------------------------------------
                          Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

                          Komentarz

                          • Staszek20vt
                            Rider
                            • 2005
                            • 257

                            #14
                            No i tu ciekawostka... Ostatnio dzwoniłem do CS i powiedziano mi, że nie polecają IC od IVECO, bo za mało wydajny... A taki IC jest po 300 zł, plus orurowanie... No i się trochę zdziwiłem...
                            Powered by DynoSoft
                            286 KM i 549 Nm
                            www.leonclub.pl

                            Komentarz

                            • djczas
                              RS
                              • 2005
                              • 9612

                              #15
                              Audi double BB ma ponad 200 koni ze 110 wiec z tym nie ma problemu ale jak juz koledzy pisali jest to wieksza zabawa wymiana wtrysków suszarka wydech IC zawieszenie oraz hamulce
                              wiecej info pod http://www.doubleb.pl/ oraz możesz jak maicroft do compotów jechać

                              Komentarz

                              • Purchawa
                                Admin
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 8007

                                #16
                                djczas, Audi 2B, to VP i ma grubo ponad 200KM, ale uzyskane na pompie 12mm, ktora nie nadaje sie do codziennej jazdy, chyba, ze ktos rozrzad bedzie co 10kkm wymienial.

                                Staszek20vt, nie polecaja, bo oferuja swoje rozwiazanie za duzo wieksza kase. Jednak w praktyce u mnie IC od Iveco sprawdza sie bardzo dobrze. Zobaczymy jak bedzie po nastepnych modach, jednak mysle ze na poczatek i do mocy rzedu 180KM w zupelnosci wystarczy.
                                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                STOP ECO-TERRORISM!

                                Komentarz

                                • autorus
                                  Rider
                                  • 2004
                                  • 508

                                  #17
                                  Koledzy od leonka podali że trzeba zmienić ic oraz turbinke no i oczywiście soft dostosować.

                                  Oto link:


                                  Tylko z modyfikacją wysyłają mnie do Bielska Białej, ale to daleko. Ja chcę w Wawie. Napisałem do Mastersa, ale teraz jest taki okres świąteczno noworoczny że nie ma pewnie czasu. Czy na takie wymiany jako kuubowicz tez mam u niego 20% zniżki?

                                  Poczekam

                                  Autorus

                                  Ps. Oglądałem stronę leonków. Powiem wam że jest fajna, tylko jakiś podział mają dziwny, wolę nasz. Ale żeby się zapisać do klubu to trzeba wyskoczyć z kasy. Może to i dobrze. 8)
                                  http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
                                  Budowa mojego domku MURATORZE

                                  ----------------------------------------------------
                                  Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

                                  Komentarz

                                  • Tymon
                                    RS
                                    • 2004
                                    • 2970

                                    #18
                                    Autorus Co do modyfikacji to to jest Twoja decyzja, Masters zna się na rzeczy i moim skromnym zdaniem, niech on Ci dłubie w autku.
                                    Chłopcy z BB również są pierwsza Liga.
                                    Ja i tak polecałbym Ci Aliego, ale to Katowice...

                                    Wiesz jak już jeden dłubie, to niech tak zostanie.( poźniej jakieś stresy żale itepe jak coś się wysra, np tłok uderzy Cię w kolano :lol

                                    pozdrawiam
                                    Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                    Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                    BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                    Komentarz

                                    • Luca
                                      Rider
                                      • 2004
                                      • 524

                                      #19
                                      Jedź tam, gdzie masz blisko, a wiem co mówię.................lepiej w razie draki miec kogoś w poblizu, kto Ci dłubał przy samochodzie, a poza tym mamy zimę i proponuję robić modyfikację na wiosnę :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
                                      "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                                      Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                                      Pionek znów gra.......

                                      Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                                      www.dynosoft.pl

                                      Komentarz

                                      • polo81
                                        Drive
                                        • 2005
                                        • 48

                                        #20
                                        Ja tak troche OT: po co rownolegle z modyfikacja silnika modyfikowac hamulce? Octa ma je przeciez calkiem sensowne.
                                        Poza tym podnoszenie mocy nie oznacza przeciez automatycznie jezdzenia z wyzszymi predkosciami niz przed modyfikacja.

                                        Tak mnie jakos naszlo bo wiele razy jak gdzies byla mowa o podnoszeniu mocy to od razu poruszana byla kwestia hamulcow
                                        Niestety nie moja, ale czasem jezdze...

                                        Komentarz

                                        • Purchawa
                                          Admin
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 8007

                                          #21
                                          Zamieszczone przez polo81
                                          Ja tak troche OT: po co rownolegle z modyfikacja silnika modyfikowac hamulce? Octa ma je przeciez calkiem sensowne.
                                          Tak, Ci sie tylko wydaje. Ja po pierwszym programie seryjne hamulce zdarlem do blachy w 3000km. :szeroki_usmiech

                                          Zamieszczone przez polo81
                                          Poza tym podnoszenie mocy nie oznacza przeciez automatycznie jezdzenia z wyzszymi predkosciami niz przed modyfikacja.
                                          :rofl
                                          :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:

                                          Zrob sobie z np. 100KM, nawet 150KM nie mowiac o 200KM i zobaczymy czy przez pierwszy miesiac nie bedziesz chcial killowac wszystkiego ze swiatel. :szeroki_usmiech
                                          To po co podnosic moc?
                                          Choc po pewnym czasie, faktycznie czlowiek spokojniej zaczyna jezdzic. Przynajmniej ja tak mam.

                                          Jak glosi madre powiedzenie - "Nie sztuka jest sie szybko rozpedzic, ale sztuka jest sie szybko zatrzymac!"
                                          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                          STOP ECO-TERRORISM!

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez polo81
                                            Ja tak troche OT: po co rownolegle z modyfikacja silnika modyfikowac hamulce? Octa ma je przeciez calkiem sensowne.
                                            Poza tym podnoszenie mocy nie oznacza przeciez automatycznie jezdzenia z wyzszymi predkosciami niz przed modyfikacja.

                                            Tak mnie jakos naszlo bo wiele razy jak gdzies byla mowa o podnoszeniu mocy to od razu poruszana byla kwestia hamulcow

                                            Niestety co do hamulców to sie mylisz, auto 200 konne nie może mieć seryjnych hebli auta 110 lub 130 konnego.
                                            Sam tego doświadczyłem, tarcze 280 niestety zawodziły i wcale nie trzeba było jeżdxić z max prędkościami i wątpię żeby jakikolwiek poważny tuner zrobił komukolwiek 200 km dla kierownika który temat zwiększenia sprawności hebli przy zwiększonej aż tak mocy uważa za banał.
                                            A co do 200 km to mi brakuje jakieś 9, moze pokuszę sie o wałek GMS i przekroczymy magiczną barierę 2 z przodu.
                                            No i takie autko o takim potencjale już nie chodzi o KM, ale Nm powyżej 400 są wielkim wrogiem napędu i sprzęgła, mam zmienione na nowe i po depnięciu przy około 2500obr na biegach powyżej 2 ki, następuje poślizg i kupa.
                                            Tak że sprzęgła można by wymieniać co tydzień nieumiejętnie posługując się mocą.

                                            Pozdrawiam goniących za mocą !!!

                                            Komentarz

                                            • MiKruS
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7976

                                              #23
                                              FMIC i wieksza sprezarka wystarczy, zeby uzyskac zadowalajace efekty.
                                              Pozniej to juz rzeznia i moim zdaniem, w takim aucie jak Octa, zbytek laski. Chyba, ze ktos ma takie hobby.

                                              Masters FMIC-a Ci nie zalozy, bo tym sie nie zajmuje.

                                              Jesli chodzi o heble - seryjne 288-ki dobrze sie spisuja i wyhamuja nawet 200-konne auto. Pytanie tylko ile razy z rzedu... :wink:
                                              Hamowanie to ma byc przyjemnosc a nie walka o zycie. Wydajne hamulce moga dac tyle samo radochy z jazdy co kosmiczna moc. Natomiast kiepskie heble moga zepsuc całą tę przyjemnosc.
                                              TDI 205PS

                                              Komentarz

                                              • polo81
                                                Drive
                                                • 2005
                                                • 48

                                                #24
                                                Calkowicie zgadzam sie co do sprzegla - rowniez slyszalem, ze niestety Octa ma je troche male dla tuningu >300KM.

                                                Natomaist co do hamulcow... Nie moge sie zgodzic, a na pewno nie w 100%

                                                Mam czasem przyjemnosc pojezdzic Octavka i jej calkowicie seryjne hamulce sa zadowalajace (no chyba, ze Elegance ma jakies inne tarcze niz reszta, ale nie sadze).
                                                Z pewnoscia ich modyfikacja wyszlaby im na dobre i hamowalyby jeszcze lepiej, ale nie popadajmy w paranoje, ze te, ktore sa sa kiepskie.

                                                A co do killowania spod swiatel - co do tego maja hamulce? Przeciez hamulce sa zwiazane tylko z predkoscia, KM i Nm nic do hamowania nie maja.

                                                A jesli ktos zdziera seryjne "do blachy"... jest technika jazdy i Technika Jazdy
                                                no offence
                                                Niestety nie moja, ale czasem jezdze...

                                                Komentarz

                                                • Samiec
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 4287
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez polo81
                                                  Natomaist co do hamulcow... Nie moge sie zgodzic, a na pewno nie w 100%
                                                  Mam czasem przyjemnosc pojezdzic Octavka i jej calkowicie seryjne hamulce sa zadowalajace (no chyba, ze Elegance ma jakies inne tarcze niz reszta, ale nie sadze).
                                                  Z tego zdjatka widac ze jezdziles 4x4 (chyba1,8T ) na moje auto z napedem na obie osie zwalnia szybciej ,ale to moze tylko moja teoria i odczucia z poprzedniego auta
                                                  Wielkosc hamulcy w ocie zalezy od silnika ,ja mam male tarcze 280mm i powiem tyle w mojej occie to hamulce sa dobre tylko do normalnej przepisowej jazdy :? wyhamuj 2-3 razy z duzej predkosci i hamulce gina zupelnie ,mozesz nie wiem ile gniesc pedal ,a auto praktycznie nie zwalnia :shock:

                                                  Zamieszczone przez polo81
                                                  A co do killowania spod swiatel - co do tego maja hamulce? Przeciez hamulce sa zwiazane tylko z predkoscia, KM i Nm nic do hamowania nie maja.
                                                  Maja i to duzo ,im szybciej sie rozpedzisz od siwatel do swiatel (KM & Nm) tym wieksza predkosc uzyskasz ,tym samym dluzsza drogie hamowania do nastepnych swiatel . Zaluzmy np. ze rozpedzasz sie z pod swiatel napewno po wyzej 120km/h i po chwili masz drugie swiatla i musisz sie zatrzymac ,ile tak swiatel przejedziesz pod rzad? na moje na seryjnych heblach nie duzo. :roll:
                                                  Ale faktycznie jezeli jezdzisz normalnie i wykorzystujesz swoja zdwojona moc tylko przy wyprzedzaniu to moze i na serii nie odczujesz tych kiepskich hamolcy. (ale watpie ze ktos 2 krotnie zwiekszy moc swojego auta tylko do tego :twisted: )
                                                  Ja jak zrobie tylko viruska to robie na 100% hamulce ,jak przy serii mnie nie zadowalaja to co powiedziec co bedzie przy lepszych osiagach.
                                                  A bezpieczenstwo to podstawa :!: :!: :!: :diabelski_usmiech
                                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...